
Megoldásfókuszú meeting bingo
Hogyan lehet egy meeting még haladósabb, eredményesebb és lelkesítőbb? Egy kézenfekvő módszer, hogy igyekszünk észrevenni, erősíteni, elismerni és ismételni azokat a történéseket, viselkedéseket, amelyek a… Tovább
Megoldásfókuszú írásaink Médiamegjelenések Interjúk Inspirációk
Hogyan lehet egy meeting még haladósabb, eredményesebb és lelkesítőbb? Egy kézenfekvő módszer, hogy igyekszünk észrevenni, erősíteni, elismerni és ismételni azokat a történéseket, viselkedéseket, amelyek a… Tovább
Az idei advent más mint a többi. Határozott elképzeléseim voltak arról, hogy mikor kell feldíszíteni a karácsonyfát,… Tovább
Sorozatunkban olyan szakemberekkel beszélgetünk, akik megoldásközpontú szemlélet segítségével (is) dolgoznak. Tanáraink, barátaink, képzéseink résztvevői mesélnek arról, hogyan használják a brief coaching módszertárát a mindennapi gyakorlatban. Tizenkettedik interjúnkban Csányi Csaba, megoldásfókuszú coach, teamcoach és HR tanácsadó, a Megoldásfókuszú Egyesület elnöke volt a beszélgetőpartnerünk. Tovább
A cikk szerzője Szirtesi-Nagy Réka, tréner, ACC coach, szervezetfejlesztő, a Tréneri Edzőtábor Egyesület alaptója és a Megoldásfókuszú Egyesület alelnöke. Tovább
Jobb hangulat, több együttműködés, figyelem egymásra, jókedvűbb tanárok – saját maga legjobb verziójához egyre jobban és jobban hasonlító osztály: iskolai közösségfejlesztés megoldásfókusszal. A megfigyelés, a… Tovább
Mit jelenthet a megoldásfókuszú szemlélet használata egy középiskolában? Fegyelmezés, konfliktuskezelés, közösségfejlesztés, motiválás – egyszerűen bevethető, praktikus eszközök részletes, használati útmutatókkal. Lakatos Máté… Tovább
Hogyan fogod össze a csapatod, hogyan adsz erőt és reményt bizonytalan és helyzetekben? És hogyan maradsz erőben és reményben te magad? Megoldásfókuszú ötleteket, vezetői gyakorlatokat,… Tovább
Még 2018 elején ajánlotta valaki a figyelmünkbe Carol Dweck kísérleti pszichológus munkáját. Ebben Dweck bemutatja, hogy a gyermekek dicséretben részesítése – egyfelől az egyes tulajdonságaikért vagy személyiségük sajátosságaiért (okosságért, gondosságért stb.), másfelől az elvégzett „kemény munkájukért” – nagyon eltérő eredményre vezetett, a gyerek által nyújtott teljesítményben vagy az általuk vállalt kihívásszintben, attól függően, hogy az egyikért vagy a másikért kaptak dicséretet. Mi – e cikk első két szerzője – harminc éve igyekszünk elsajátítani a megoldásfókuszú rövidterápiát, és ezalatt némi kompetenciára tettünk már szert a kvalitást és a sikert a központba állító interjúkban, amelyekben azt feltételezzük: „az ügyfél bölcs”. Nem fejlesztettük azonban a képességeinket a téren, hogy az interjúkban az erőfeszítésekre összpontosítsunk: feltételezve például, hogy „az ügyfél kemény erőfeszítéseket tett”. Ez a cikk Carol Dweck kutatásainak egy szeletét mutatja be, illetve annak gyakorlati alkalmazását egy szociálisan elkülönülő, tizenegy éves gyermek esetében, aki nem akar találkozni más gyerekekkel. A cikk erőfeszítés-fókuszú kérdéseket tárgyal, és megvitatja, mikor lehetnek hasznosak az ilyenfajta kérdések. Tovább
Az első, teljesen online képződőtt Brief Coaching I. csapatunk élményei, tapasztalatai a zoomos coaching tanulással. Tovább
Az erősség-, erőforrás vagy pozitív pletyka egy pár perces játék. Lehetőséget ad arra, hogy (még többet) tanuljunk az alakuló, meglévő és/vagy működő megoldásainkból. Tovább
A Kids' Skills egy tizenöt lépésből álló, egyszerű megoldásfókuszú módszer elsősorban óvodás és iskolás korú gyermekek támogatására. Tovább
A megoldásfókuszú eszközök olyan egyszerűek, hogy még egy négyéves is képes használni őket - mondhatnánk az alábbi történet hallatán. És lehet, hogy ezzel nem tévednénk túl nagyot... Tovább