Marketing coachoknak: Hogyan találhatnak rád online az új ügyfeleid?

Analitika, PPC, SEO, közösségi média marketing és egy coaching szolgáltatás weboldalának nélkülözhetetlen elemei - Buza Patrik, marketing szakértő és PPC specialista tollából.

2023. 12. 17.

Ha ismerős számodra a megoldásfókuszú szemlélet, akkor te is szívesen indulsz abból, ami már megvan, ami már működik. Amit már csinálsz, és lehet még kicsit többet csinálnod belőle – sőt, talán könnyen is megy! 

Meggyőződésünk, hogy ez a fajta logika nem csak a coachingban (hasznos beszélgetésekben), hanem az élet minden területén működik. Például akkor is, amikor a coaching szolgáltatásod ismertségének növelésével, marketingjével foglalkozol. 

Az alábbiakban nagyra becsült külsős kollégánk Buza Patrik PPC szakértő szakmai útmutatását olvashatod – kifejezetten coachokra szabva. Reméljük, találsz köztük olyat, ami kellően vonzó, ahhoz, hogy új dolgokba kezdj, vagy még magabiztosabban csináld azt, amit már eddig is csináltál coaching marketing terén. 

Analitika

Szívesen indulok ki abból, hogy  digitális analitika az online marketing tevékenységed alapja, hiszen megfelelő adatok birtokában hatékonyabb döntéseket tudsz hozni, legyen szó akár a weboldalad vagy hirdetéseid optimalizálásáról. Elengedhetetlen, hogy  rendelkezz adatokkal azzal kapcsolatban, hogy a látogatóid honnan jöttek, milyen tevékenységeket hajtottak végre a weboldaladon. 

Az üzleti célod függvényében érdemes előre meghatároznod, hogy mit vársz az ügyfeleidtől, mit tegyenek a honlapodon – és milyen lépésekkel juthatnak el ide? Szeretnéd, hogy vásároljanak, ajánlatot kérdejenek vagy iratkozzanak fel a hírleveledre? Amikor az ügyfeleid ezt a cselekvést hajtják végre, azt hívjuk konverziónak: egy látogató ügyféllé konvertál – ezt szintén érdemes figyelni és mérni!

Az alábbiakban két egyszerű analitikai eszközt ajánlok:

  • Google Analytics, és 
  • HotJar. 

Google Analytics

A legnépszerűbb webanalitikai program, amit szinte az összes magyar vállalat használ. Az Analytics számos adatot szolgáltat, ami segít neked jobban megérteni a weboldaladon és a marketing eszközeiden történteket, például látogatók számát, forrásukat, konverziókat és a felhasználók viselkedését. A segítségével választ kaphatsz olyan kérdéseidre, mint:

  • hogyan találják meg a látogatók az oldaladat, 
  • milyen tartalmak érdeklik őket, 
  • miként lehet optimalizálni a webhelyet a jobb eredmények elérése érdekében. 

A Google Analytics használata segít a hatékonyabb marketingstratégiák kialakításában és a weboldal teljesítményének javításában.

Hotjar

A Hotjar segít a webhelyedet meglátogató személyek viselkedésének elemzésében. Segítségével videóra veheted a felhasználóid interakcióit, egérmozgásokat, kattintásokat, vagy azt, hogy meddig jutnak el az emberek a konverziós folyamatban. Hőtérképeket is létrehozhatsz az oldalakról, amelyek megmutatják, hogy mely területek a leginkább figyelemfelkeltők vagy éppen elhanyagoltak. Ha űrlapok hatékonyságát és felhasználói visszajelzéseket szeretnél elemezni, ez az eszköz az, amit keresel. 

 

A Hotjar hasznos eszköz 

  • a weboldalak optimalizálásához és a 
  • jobb felhasználói élmény kialakításához, ezen keresztül 
  • konverziók  és 
  • a webhely hatékonyságának növeléséhez

A weboldalad nélkülözhetetlen elemei 

A weboldalad az online jelenléted központja. Az én tapasztalatom, hogy nem elég, ha egy szolgáltatásnak csak különböző közösségi média profiljai vannak. Kiemelten fontos, hogy legyen egy weboldalad! Egyrészt azért, mert ez a te tulajdonod. Ha csak a különböző profilokra hagyatkozol, akkor függeni fogsz azoktól a platformoktól. Bármilyen változás is következik be, neked alkalmazkodnod kell majd hozzájuk. Másrészt fontos hirdetési lehetőségektől esel el, mint például a keresőoptimalizálás és Google Ads megjelenés, amiket kár lenne kihagyni!

Amit minden weboldalnak tartalmaznia kell

  • Könnyen navigálható menürendszer: Fontos, hogy a látogatók könnyedén elérhessenek minden információt, ami értékes a számukra. A leghasznosabb menüpontok például: szolgáltatások, árazás és blog.
  • CTA (Call to Action) a weboldal többi részén: Ez gomb, elkülönített sáv vagy akár szöveg a weboldalon, amelynek lényege, hogy egy konkrét, előre meghatározott cselekvésre ösztönözzük a látogatót, azáltal, hogy egyértelmű utat mutatunk neki az adott cselekvés végrehajtása felé. 
  • Egy cselekvésre ösztönző (CTA) gomb a menüben: Ez a gomb azért szükséges, hogy a böngészés során erre kattintva bármikor el tudjon jutni a látogató a kapcsolati űrlaphoz vagy időpont foglaláshoz és azt kitöltve fel tudja venni veled a kapcsolatot.
    Kerettel vagy háttérszínnel különítheted el legjobban a többi tartalmadtól.
  • Kapcsolatfelvételi űrlap: A potenciális ügyfél ennek a kitöltésével tud időpontot foglalni. Léteznek integrálható időpontfoglaló applikációk, amiknek a használata szintén ajánlott. Fontos, hogy kitöltés után mindig egy köszönő oldalra irányítsd a potenciális ügyfelet, mert ez a megoldás segít a konverziómérésben.
  • Referenciák és ügyfélvisszajelzések: Az emberek szinte mindig kíváncsiak a többiek véleményére. Ha fel tudsz tüntetni pozitív értékeléseket, akkor valószínűleg többen is fel fogják venni veled a kapcsolatot.
  • Blog: Ez a felület elengedhetetlen keresőoptimalizáláshoz, illetve az aktualitások kommunikálásához.

SEO

A keresőoptimalizálás (SEO) segít abban, hogy a weboldalad megjelenjen a keresőmotorok találati listáján, amikor potenciális ügyfelek releváns kulcsszavakra keresnek. A SEO három részből áll: technikai, on-page, vagyis tartalmi és off-page SEO, ami a linkgyűjtést jelenti.

Technikai SEO

A weboldalak technikai részének optimalizálását jelenti, amely magában foglalja a sebesség optimalizálást, strukturális kódolást és a keresőbarát URL-ek használatát, illetve az oldal indexálását is. Ez az alap, mivel hiába vannak jó tartalmaid ha a Google nem látja a weboldaladat vagy rettentően lassú.

Tipp: 

  • Legyen gyors a weboldalad! Lehet akármilyen jó a tartalmad, ha nem tölt be elég gyorsan, sokan visszalépnek majd a keresőbe, és megnéznek egy másik találatot.

On-Page (Tartalmi) SEO

A Googleben úgy jelenhetsz meg új kulcsszavakra, hogy írsz egy tartalmat (például blogbejegyzést), az adott témáról, amire meg szeretnél jelenni, A cikk publikálása után a Google indexálja azt, és elkezdi megjeleníteni a találatai között.

Annál jobb, minél többször szerepel célzott kulcsszó mindenképp az oldal címében, a leírásában, a címsorokban, az URL-ben és a szöveg különböző részein.

Tippek: 

  • Készíts (vagy kérj meg valakit, hogy készítsen neked) kulcsszókutatást, ami csoportosítva tartalmazza a számodra releváns kulcsszavakat, így tudod priorizálni keresési volumen és nehézség alapján, hogy milyen sorrendben írj blogbejegyzéseket.
  • Ne csak coachinggal kapcsolatos kulcsszavakra fókuszálj, hanem olyan témákra, kifejezésekre is, ami az ügyfeleidet érdekli. 
  • Használj belső linkeket! Hivatkozz a saját tartalmaidra a blogbejegyzéseidben, hogy jobb pozícióba kerüljenek.

Off-Page SEO

Az oldaladon kívül történő, de az oldaladra hatással bíró tevékenységeket tartalmazza.  Legfőképpen linképítést jelent. Minél több jó minőségű link mutat a weboldaladra, annál relevánsabbnak számít. A linkek többféleképpen is szerezhetőek, mint például a szakmai vagy ismerősök weboldalán történő vendégposztok írásával vagy gyűjtőoldalakon való regisztrációval, de ha ha részt veszel egy konferencián, akkor is kaphatsz linket. Ezek a linkek fogják javítani a meglévő kulcsszavaid pozícióját.

Tippek: 

  • Vedd fel a kapcsolatot a weboldallal rendelkező ismerőseiddel, keress fel szakmai oldalakat, hátha fogadnak vendégposztot (mint például a Solutionsurfers most az enyémet), vagy tedd lehetővé másoknak, hogy írhassanak a te oldaladra, és cserébe te is írhass az övékre!
  • Keresd fel az összes coachinggal vagy pszichológiával kapcsolatos weboldalt!

Ne feledd a következőket. 

    1. Egy gyors és indexált weboldal az alap.
    2. Blogbejegyzések írásával meg tudsz jelenni új kulcsszavakra.
    3. Linkek gyűjtésével erősíted a pozíciódat a meglévőkre.
    4. Ez egy lassú, de hatékony folyamat. Nem fogsz rögtön eredményeket látni, de megéri vele foglalkozni, mert ha beválik, akkor hihetetlenül alacsony bekerülési költséggel tudsz ügyfeleket szerezni.
  • Azt javaslom, hogy egyéb marketing tevékenység mellett folyamatosan foglalkozz a SEO-val.

PPC

A fizetett hirdetések azonnali megjelenést jelentenek a különböző keresőmotorokban, közösségi média platformokon vagy az olyan webáruházakban, mint az Amazon. Ez a módszer lényegesen gyorsabb, mint a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing. 

Google Ads

A Google Ads az egyik legsikeresebb online marketing eszköz, ezen a felületen keresztül a világ internet felhasználóinak a 90%-át el lehet érni. A platform segítségével meg tudsz jelenni a Google keresésekben, partnerhálózatának weboldalain bannerhirdetésként, YouTube-on, Gmailben, App Storeban és a Google Discovery hálózatokon.

 

Tippek: 

  • Keresési kampányok segítségével tudsz hirdetni azoknak, akik coach szolgáltatást keresnek.
  • Remarketing kampánnyal meg tudod célozni azokat, akik jártak a weboldaladon és nem vették fel veled a kapcsolatot.
  • A konverzióméréssel kapott adatokra alapozd a marketingdöntéseidet. 
  • Mindig használj kizáró kulcsszavakat. Ezekkel megadhatod, hogy milyen kifejezésekre nem szeretnél megjelenni.
  • Ne használj általános egyezésű kulcsszavakat, mert olyan sok verzióra jelenhetnek meg, amihez extra figyelem kell.
  • Érdemes felkeresni egy szakértőt, mivel rengeteg apró beállításból áll a rendszer, amelyeket nagyon pontosan kell kezelni. A Google Ads lehet aranybánya és pénznyelő is.

Közösségi média hirdetések

A közösségi média platformokon való fizetett hirdetésekben történő megjelenés Segítségével könnyedén el tudod érni a különböző felületek felhasználóit. Itt is fontos, hogy legyen valamilyen egyértelmű és jól meghatározott cselekvés, amire szeretnéd ösztönözni azokat, akikhez elér a hirdetésed (CTA – Call To Action). Lehet ez például amit nagyon konkrétan és és tudod őket terelni  kapcsolatfelvétel vagy történő feliratkozás.

Az ilyen hirdetések olyan célzási lehetőséggel rendelkeznek, amellyel meg tudod találni a célcsoportodat. Ilyen például a pszichológusok után érdeklődők vagy az egyetemisták csoportja, de a lista meglehetősen hosszú is lehet. Magyarországon a legtöbbet használt felület a Meta Ads, ami tartalmazza a Facebookot és az Instagramot, de egyre népszerűbb a feltörekvő Tiktok és Pinterest Ads is.

Tippek: 

  • A különböző demográfiai és érdeklődési célzásokkal könnyen el tudsz érni sok potenciális ügyfelet.
  • Használj kizárásokat, hogy pontosabb célcsoportot érj el.
  • Remarketing kampánnyal meg tudod célozni azokat, akik jártak a weboldaladon és nem vették fel veled a kapcsolatot.
  • Használj több hirdetést párhuzamosan, mivel sosem tudhatod, hogy melyik teljesít jól.
  • A konverzióméréssel nyert adatokra alpozd a folyamattal kapcsolatos döntéseidet.
  • A pontos beállítás érdekében érdemes lehet felkeresned egy szakértőt. A Facebook Ads lehet aranybánya és pénznyelő is.

Közösségi Média Marketing

A közösségi média marketing nagyszerű eszköz, ami lehetővé teszi, hogy közvetlenül kapcsolatot építs a közönségeddel. A legnépszerűbb platformokon, (Facebook, Instagram, Tiktok, Pinterest és LinkedIn),tartalmat oszthatsz meg, kommunikálhatsz az ügyfeleiddel, és építheted az elköteleződésüket. Azok a vállalkozások, amelyek hatékonyan használják a közösségi médiát, nem csak erősítik az ismertségüket, hanem bővítik is ügyfélbázisukat. 

  • Facebook: Leginkább a 30 éveseknél idősebbek használják. 
  • Instagram: Itt a képek és a videók a nyerők. A fiatalabb korosztály is előszeretettel használja.
  • Pinterest: Az emberek legtöbbször ötleteket gyűjteni jönnek ide. Készíts infografikákat, tutorialokat vagy egyszerű, látványos és ismeretterjesztő posztokat.
  • Tiktok: A fiatalok és a középkorúak körében népszerű. Hatalmas organikus elérést lehet generálni rajta keresztül olyan tartalmakkal, amelyek reakciót váltanak ki az emberekből.
  • Linkedin: A legnépszerűbb közösségi média platform az üzleti élet szempontjából. Ha cégeket (is) szeretnél elérni. Elengedhetetlen, hogy aktív legyél itt.

Tippek: 

  • Tegyél közzé minimum 2 tartalmat hetente az általad használt felületeken.
  • A különböző platformokon eltérő tartalmakat várnak el az emberek. Igazítsd ehhez a kommunikációdat.
  • Mindenki szereti az informatív tartalmakat és azokat, amikkel tud azonosulni.
  • Próbálj olyan tartalmakat készíteni, amik reakciókat váltanak ki az emberekből.

Email Marketing

Azok az emberek, akik érdeklődnek a szolgáltatásod iránt, de még nem állnak készen a kapcsolatfelvételre gyakran feliratkoznak a hírlevélre. Ez azt jelenti, hogy  több információt szeretnének kapni rólad vagy a szolgáltatásodról. Email marketing során fontos, hogy folyamatosan edukáld a feliratkozókat. Fontos eközben, hogy nagyon könnyűvé és folyamatosan elérhetővé tedd a veled való kapcsolatfelvétel lehetőségét.

A másik tényező, ami elengedhetetlenné teszi az email marketinget, hogy az email cím listád csak a tiéd. Bármikor írhatsz a tagjainak. A közösségi média platformokon szinte mindennaposak a módosítások, amik miatt csökkenhet a saját követőbázisod elérése.

Tippek: 

  • Készíts egy olyan ingyenes anyagot, ami értéket ad a potenciális ügyfeleidnek.  Hírlevél  feliratkozásért cserébe add nekik az anyagot, így több feliratkozót szerezhetsz.
  • Készíts egy 3-5 emailből álló automatizált email flowt. Nyerd meg úgy az embereket, hogy közben tudást adsz át nekik!
  • Küldj rendszeresen értékes tartalmat és ajánlatokat a feliratkozóidnak!
  • Az emailek maximum 25%-a legyen promóciós célú.
  • A Mailchimp egy kiváló eszköz, ami 2000 feliratkozóig ingyenes.

Egyéb javaslatok

Ne feledkezz meg az offline marketingről sem! Szervezz személyes találkozókat, vegyél részt eseményeken, vagy menj el networking rendezvényekre.

Összegzés

Az online marketing kulcsfontosságú a coaching üzleted sikeréhez. Az eszközök és stratégiák széles skálája áll rendelkezésedre, hogy elérhesd a célcsoportodat és ügyfelekre találj. Ne felejts el rendszeresen elemzéseket végezni, hogy optimalizálni tudd a marketingstratégiádat! Mindig adj értéket a követőidnek, ami miatt tudni fogják, hogy megéri felvenni veled a kapcsolatot.

Sok sikert kívánok a coachingtevékenységedhez!

A vendégposzt szerzője Buza Patrik growth marketing szakember, PPC specialista és analitika kedvelő.

Adj magadnak megoldásfókuszú teret és időt a praxisépítéssel, marketinggel és ügyfélszerzéssel kapcsolatos válaszaid építésére – és mások jó gyakorlataiból való tanulásra a júniusi online Coach Business Mastermind alkalmunkon! 

Kapcsolódó cikkek

2024. 05. 03.

Megoldásfókuszú kollegiális coaching – így csináljuk mi

Amikor a kollégáink odafordulnak, és bedobják magukat az érdekünkben, láthatóvá és tapasztalhatóvá válik valami, ami talán már korábban is ott volt.

Tovább

2024. 08. 10.

A belső erőforrás-szemlélet – interjú Borsos Ritával, a Világszép Alapítvány HR vezetőjével

Hogyan csinálhatunk többet abból, ami működik? Beszélgetés profik történetei megoldás fókuszról, coachingról, tanításról, miegymásról.

Tovább

2024. 05. 30.

Gerilla módszerek a szervezetben – megoldásfókusz felhatalmazás nélkül

A szöveg Karen Wishart megoldásfókuszú tanácsadó elmesélése és handoutja alapján íródott. 

Tovább

Érdekel a megoldásfókuszú brief coaching - beszéljünk!

    Megoldásfókusz a postaládádba?