Analitika, PPC, SEO, közösségi média marketing és egy coaching szolgáltatás weboldalának nélkülözhetetlen elemei - Buza Patrik, marketing szakértő és PPC specialista tollából.
2023. 12. 17.
Ha ismerős számodra a megoldásfókuszú szemlélet, akkor te is szívesen indulsz abból, ami már megvan, ami már működik. Amit már csinálsz, és lehet még kicsit többet csinálnod belőle – sőt, talán könnyen is megy!
Meggyőződésünk, hogy ez a fajta logika nem csak a coachingban (hasznos beszélgetésekben), hanem az élet minden területén működik. Például akkor is, amikor a coaching szolgáltatásod ismertségének növelésével, marketingjével foglalkozol.
Az alábbiakban nagyra becsült külsős kollégánk Buza Patrik PPC szakértő szakmai útmutatását olvashatod – kifejezetten coachokra szabva. Reméljük, találsz köztük olyat, ami kellően vonzó, ahhoz, hogy új dolgokba kezdj, vagy még magabiztosabban csináld azt, amit már eddig is csináltál coaching marketing terén.
Szívesen indulok ki abból, hogy digitális analitika az online marketing tevékenységed alapja, hiszen megfelelő adatok birtokában hatékonyabb döntéseket tudsz hozni, legyen szó akár a weboldalad vagy hirdetéseid optimalizálásáról. Elengedhetetlen, hogy rendelkezz adatokkal azzal kapcsolatban, hogy a látogatóid honnan jöttek, milyen tevékenységeket hajtottak végre a weboldaladon.
Az üzleti célod függvényében érdemes előre meghatároznod, hogy mit vársz az ügyfeleidtől, mit tegyenek a honlapodon – és milyen lépésekkel juthatnak el ide? Szeretnéd, hogy vásároljanak, ajánlatot kérdejenek vagy iratkozzanak fel a hírleveledre? Amikor az ügyfeleid ezt a cselekvést hajtják végre, azt hívjuk konverziónak: egy látogató ügyféllé konvertál – ezt szintén érdemes figyelni és mérni!
Az alábbiakban két egyszerű analitikai eszközt ajánlok:
A legnépszerűbb webanalitikai program, amit szinte az összes magyar vállalat használ. Az Analytics számos adatot szolgáltat, ami segít neked jobban megérteni a weboldaladon és a marketing eszközeiden történteket, például látogatók számát, forrásukat, konverziókat és a felhasználók viselkedését. A segítségével választ kaphatsz olyan kérdéseidre, mint:
A Google Analytics használata segít a hatékonyabb marketingstratégiák kialakításában és a weboldal teljesítményének javításában.
Hotjar
A Hotjar segít a webhelyedet meglátogató személyek viselkedésének elemzésében. Segítségével videóra veheted a felhasználóid interakcióit, egérmozgásokat, kattintásokat, vagy azt, hogy meddig jutnak el az emberek a konverziós folyamatban. Hőtérképeket is létrehozhatsz az oldalakról, amelyek megmutatják, hogy mely területek a leginkább figyelemfelkeltők vagy éppen elhanyagoltak. Ha űrlapok hatékonyságát és felhasználói visszajelzéseket szeretnél elemezni, ez az eszköz az, amit keresel.
A Hotjar hasznos eszköz
A weboldalad az online jelenléted központja. Az én tapasztalatom, hogy nem elég, ha egy szolgáltatásnak csak különböző közösségi média profiljai vannak. Kiemelten fontos, hogy legyen egy weboldalad! Egyrészt azért, mert ez a te tulajdonod. Ha csak a különböző profilokra hagyatkozol, akkor függeni fogsz azoktól a platformoktól. Bármilyen változás is következik be, neked alkalmazkodnod kell majd hozzájuk. Másrészt fontos hirdetési lehetőségektől esel el, mint például a keresőoptimalizálás és Google Ads megjelenés, amiket kár lenne kihagyni!
Amit minden weboldalnak tartalmaznia kell
A keresőoptimalizálás (SEO) segít abban, hogy a weboldalad megjelenjen a keresőmotorok találati listáján, amikor potenciális ügyfelek releváns kulcsszavakra keresnek. A SEO három részből áll: technikai, on-page, vagyis tartalmi és off-page SEO, ami a linkgyűjtést jelenti.
A weboldalak technikai részének optimalizálását jelenti, amely magában foglalja a sebesség optimalizálást, strukturális kódolást és a keresőbarát URL-ek használatát, illetve az oldal indexálását is. Ez az alap, mivel hiába vannak jó tartalmaid ha a Google nem látja a weboldaladat vagy rettentően lassú.
Tipp:
A Googleben úgy jelenhetsz meg új kulcsszavakra, hogy írsz egy tartalmat (például blogbejegyzést), az adott témáról, amire meg szeretnél jelenni, A cikk publikálása után a Google indexálja azt, és elkezdi megjeleníteni a találatai között.
Annál jobb, minél többször szerepel célzott kulcsszó mindenképp az oldal címében, a leírásában, a címsorokban, az URL-ben és a szöveg különböző részein.
Tippek:
Az oldaladon kívül történő, de az oldaladra hatással bíró tevékenységeket tartalmazza. Legfőképpen linképítést jelent. Minél több jó minőségű link mutat a weboldaladra, annál relevánsabbnak számít. A linkek többféleképpen is szerezhetőek, mint például a szakmai vagy ismerősök weboldalán történő vendégposztok írásával vagy gyűjtőoldalakon való regisztrációval, de ha ha részt veszel egy konferencián, akkor is kaphatsz linket. Ezek a linkek fogják javítani a meglévő kulcsszavaid pozícióját.
Tippek:
Ne feledd a következőket.
A fizetett hirdetések azonnali megjelenést jelentenek a különböző keresőmotorokban, közösségi média platformokon vagy az olyan webáruházakban, mint az Amazon. Ez a módszer lényegesen gyorsabb, mint a keresőoptimalizálás vagy a közösségi média marketing.
A Google Ads az egyik legsikeresebb online marketing eszköz, ezen a felületen keresztül a világ internet felhasználóinak a 90%-át el lehet érni. A platform segítségével meg tudsz jelenni a Google keresésekben, partnerhálózatának weboldalain bannerhirdetésként, YouTube-on, Gmailben, App Storeban és a Google Discovery hálózatokon.
Tippek:
A közösségi média platformokon való fizetett hirdetésekben történő megjelenés Segítségével könnyedén el tudod érni a különböző felületek felhasználóit. Itt is fontos, hogy legyen valamilyen egyértelmű és jól meghatározott cselekvés, amire szeretnéd ösztönözni azokat, akikhez elér a hirdetésed (CTA – Call To Action). Lehet ez például amit nagyon konkrétan és és tudod őket terelni kapcsolatfelvétel vagy történő feliratkozás.
Az ilyen hirdetések olyan célzási lehetőséggel rendelkeznek, amellyel meg tudod találni a célcsoportodat. Ilyen például a pszichológusok után érdeklődők vagy az egyetemisták csoportja, de a lista meglehetősen hosszú is lehet. Magyarországon a legtöbbet használt felület a Meta Ads, ami tartalmazza a Facebookot és az Instagramot, de egyre népszerűbb a feltörekvő Tiktok és Pinterest Ads is.
Tippek:
A közösségi média marketing nagyszerű eszköz, ami lehetővé teszi, hogy közvetlenül kapcsolatot építs a közönségeddel. A legnépszerűbb platformokon, (Facebook, Instagram, Tiktok, Pinterest és LinkedIn),tartalmat oszthatsz meg, kommunikálhatsz az ügyfeleiddel, és építheted az elköteleződésüket. Azok a vállalkozások, amelyek hatékonyan használják a közösségi médiát, nem csak erősítik az ismertségüket, hanem bővítik is ügyfélbázisukat.
Tippek:
Azok az emberek, akik érdeklődnek a szolgáltatásod iránt, de még nem állnak készen a kapcsolatfelvételre gyakran feliratkoznak a hírlevélre. Ez azt jelenti, hogy több információt szeretnének kapni rólad vagy a szolgáltatásodról. Email marketing során fontos, hogy folyamatosan edukáld a feliratkozókat. Fontos eközben, hogy nagyon könnyűvé és folyamatosan elérhetővé tedd a veled való kapcsolatfelvétel lehetőségét.
A másik tényező, ami elengedhetetlenné teszi az email marketinget, hogy az email cím listád csak a tiéd. Bármikor írhatsz a tagjainak. A közösségi média platformokon szinte mindennaposak a módosítások, amik miatt csökkenhet a saját követőbázisod elérése.
Tippek:
Ne feledkezz meg az offline marketingről sem! Szervezz személyes találkozókat, vegyél részt eseményeken, vagy menj el networking rendezvényekre.
Az online marketing kulcsfontosságú a coaching üzleted sikeréhez. Az eszközök és stratégiák széles skálája áll rendelkezésedre, hogy elérhesd a célcsoportodat és ügyfelekre találj. Ne felejts el rendszeresen elemzéseket végezni, hogy optimalizálni tudd a marketingstratégiádat! Mindig adj értéket a követőidnek, ami miatt tudni fogják, hogy megéri felvenni veled a kapcsolatot.
Sok sikert kívánok a coachingtevékenységedhez!
–
A vendégposzt szerzője Buza Patrik growth marketing szakember, PPC specialista és analitika kedvelő.
Adj magadnak megoldásfókuszú teret és időt a praxisépítéssel, marketinggel és ügyfélszerzéssel kapcsolatos válaszaid építésére – és mások jó gyakorlataiból való tanulásra a júniusi online Coach Business Mastermind alkalmunkon!
2024. 05. 03.
Amikor a kollégáink odafordulnak, és bedobják magukat az érdekünkben, láthatóvá és tapasztalhatóvá válik valami, ami talán már korábban is ott volt.
2024. 08. 10.
Hogyan csinálhatunk többet abból, ami működik? Beszélgetés profik történetei megoldás fókuszról, coachingról, tanításról, miegymásról.
2024. 05. 30.
A szöveg Karen Wishart megoldásfókuszú tanácsadó elmesélése és handoutja alapján íródott.