Médiamegjelenés: Megint nem írtál leckét? – Létezik más tanári megközelítés is

A cikk a HR Portalon jelent meg 2016-ban.
Szerző: Szegedi Juli

2022. 11. 26.

Az iskolai fejlesztésre irányuló modellek nagy része laboratóriumi körülmények között, a való élettől távol, gyerekeket még csak messziről sem látva születnek. Ezzel szemben a WOWW-megközelítés hús-vér emberek viselkedése és mások arra adott válaszreakciói alapján született. A módszerről most megjelent könyvecske progresszív szolnoki tanárok érdeme, akik elkezdtek kísérletezni a módszerrel osztályaikban.

A legtöbben gyerekkorunk óta a problémafókuszú gondolkodást ismerjük és alkalmazzuk. Ez azt jelenti, hogy ha szembekerülünk egy problémával, akkor először azt elemezzük ki, rágjuk át, nem pedig a megoldás az első, amin törni kezdjük a fejünket. Lehet szó iskolai agresszivitásról, motivációhiányról, családi zavarokról – biztos, hogy a probléma azonosításával kezdünk, megnézzük, hogy mi vezetett a probléma kialakulásához és problématípusokba osztjuk a fennálló gondokat. És talán itt jöhet az ellenszer felkutatása, de leginkább abban a formában, hogy a szülő vagy a tanár megmondja, hogy mi legyen a megoldás.

Ez a fajta megközelítés a gépeknél működik, hiszen egy rossz autó vagy mosógép esetén valóban azonosítani kell a problémát…


Tovább olvasom

Kapcsolódó cikkek

2022. 11. 15.

Médiamegjelenés: Az eszköztelen coach? – Egy tanuló feljegyzései

Az írás eredetileg a Coachszemlében jelent meg 2013-ban. 

Tovább

2023. 01. 23.

Médiamegjelenés: Pozitív kommunikáció az iskolában (videó)

Interjú Göntér Mónival és Teleki Péter Pállal a Duna TV Család-Barát című műsorában.

Tovább

2022. 11. 23.

Médiamegjelenés: Aki kapcsolatok nélkül ül egy osztályban, az láthatatlan

A cikk a Kölöknet Online Magazinban jelent meg 2015-ben. 
Szerző: Gyarmati Katalin

Tovább

Érdekel a megoldásfókuszú brief coaching - beszéljünk!

    Megoldásfókusz a postaládádba?