Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag

A szöveg  Forbes magazin 2019 márciusi számában jelent meg.

2023. 01. 16.

A kecskeméti Piarista Iskolában egy éve coachok dolgoznak a gyerekekkel. Az iskola vezetése így próbálja kezelni a figyelemzavart, a tanulási problémákat és az agresszív viselkedést. Már mutatkoznak az eredmények, volt, ahol mérhetően nőtt a tanulmányi átlag.

Figyelemzavar, tanulási problémák, agresszív viselkedés, klikkesedés és bullying – nincs olyan iskola ma Magyarországon, mely ne találkozna ezekkel a problémákkal. A legfrissebb adatok az UNICEF szeptemberben nyilvánosságra hozott nemzetközi jelentéséből olvashatók ki: minden negyedik gyereket bántalmaztak már az iskolában – szóval, vagy tettel. Arról, hogy mi áll ezeknek a problémáknak a hátterében, vagy éppen mi lehet a megoldás, nem igazán hallunk, és tény, hogy az intézmények kezében nagyon kevés forrás és eszköz van a változtatásra.

Göntér Móni

Megoldásfókuszú tréner, coach, oktató

Úgy tűnik, a kecskeméti Piarista Iskola talált egy megoldást. A lapunknak küldött tájékoztatás szerint először néhány tanár kezdett közelebbről ismerkedni az úgynevezett brief coaching módszertanának egyik alapját jelentő, pozitív visszajelzésre épülő kommunikációval.

Göntér Mónika, a Solutionsurfers tréner-coach munkatársa az elsők között volt itthon, aki iskolai keretek közé vitte a coaching technikát. Mont mondja: “Könnyű dolgom volt a tanári kar tagjaival, hiszen a piarista szemlélet eleve magában hordoz egy úgynevezett személyes kísérést, ami ugyan más módszertannal működik, de a diákokra való extra figyelem áll a középpontjában. Úgy gondoltuk ez kiváló terep lesz arra, hogy folytassuk az iskolai coaching kiterjesztését, így tavaly megkaptuk a lehetőséget, hogy a szülők beleegyezésével 17 gyerekkel kezdjünk egyéni munkát, heti rendszerességgel…


Tovább olvasom

Kapcsolódó cikkek

2022. 11. 26.

Médiamegjelenés: Megint nem írtál leckét? – Létezik más tanári megközelítés is

A cikk a HR Portalon jelent meg 2016-ban.
Szerző: Szegedi Juli

Tovább

2022. 11. 23.

Médiamegjelenés: Aki kapcsolatok nélkül ül egy osztályban, az láthatatlan

A cikk a Kölöknet Online Magazinban jelent meg 2015-ben. 
Szerző: Gyarmati Katalin

Tovább

2023. 01. 14.

Ha jónak látják a gyerekeket, jók is lesznek – széllel szemben az élményközpontú oktatásért

A cikk a WMN Magazinban jelent meg 2018-ban. Both Gabi írása a Göntér Mónikával és Bárnai Árpáddal készült interjúk nyomán. 

Tovább

Érdekel a megoldásfókuszú brief coaching - beszéljünk!

    Megoldásfókusz a postaládádba?