A cikk a Kölöknet Online Magazinban jelent meg 2015-ben.
Szerző: Gyarmati Katalin
2022. 11. 23.
Írtam már arról, hogy hogyan működik a megfigyelésen alapuló pozitív visszajelzés egy osztályban. A szakember bemegy az osztályba, elmondja a gyerekeknek, hogy aznap velük lesz, és mindent, amit jól csinálnak, felír egy papírra. A nap végén pedig elmondja nekik, hogy miket figyelt meg. Filmvetítésen jártam, megosztanám veletek, mit láttam…
Pédául azt, hogy Insoo Kim Berg személyesen lép oda mindegyikükhöz, a szemükbe néz, megérinti a vállukat, rájuk mosolyog, és elmondja, hogy te ma ezt és ezt csináltad. Ettől a gyerek érzi, hogy észrevették a jelenlétét, hogy felfigyeltek rá, a legapróbb dologra is, amit napközben csinált. Ő már valószínűleg el is felejtette, de Insoo felírta, és elég fontosnak érezte ahhoz, hogy ki is mondja. Ez az egyik legfontosabb mozzanata a megfigyelésen alapuló pozitív visszajelzésnek. Nem általánosságban mondja el, hogy jók voltatok, hanem személyre szólóan. Akkor tesszük valakivel a legjobbat, ha a tudtára adjuk, hogy észrevettük őt, a legapróbb pozitívumot is a viselkedésében.
A kirekesztettek
„Minden osztályban van legalább 1-2 gyerek a peremen!” Ezt a mondatot számtalanszor hallottam …
2022. 11. 16.
Az írás eredetileg a Business Next 2015-ös számának első évfolyamában jelent meg.
Szerző: Izsák Norbert
2022. 11. 21.
Az írás eredetileg a Magyar Coachszemlében jelent meg 2016-ban.