Az írás eredetileg a HR portal-on jelent meg 2015-ben.
2022. 11. 20.
Minden segítő és/vagy vezetői munkában álló ember ismeri az ellenállás jelenségét. Jesper H. Christiansen, a Solutionsurfers nemzetközi tréningszervezet partnere szerint “az ellenállás úgymond a fejünkben van, mert úgy döntünk, hogy ellenállásként értelmezzük azt, ami történik”. A szakember szerint nem legyőzni kell az ilyesfajta jelenséget, hanem arra törekedni, hogy minél több felelősséget adjunk át az ügyfélnek.
Nemrégiben tartott szűk körű képzést az ellenálláskezelés újfajta megközelítéséről. Mennyire népszerű az ellenállás ilyesfajta átkeretezésének a gondolata?
A megoldásközpontú coachok, trénerek, segítők körében nagyon, a hétköznapi életben azonban kevéssé. A mindennapokban igenis létezik ellenállás – méghozzá elég erősen. A szervezetekben a menedzserek figyelmének fókuszában tulajdonképpen az alkalmazottak ellenállásának a megszüntetése áll.
Brief Coach + Trainer + Facilitator = Ressource Detective
Minél globálisabb egy szervezet, annál gyorsabban kell változnia, szinte havonta, de legalábbis évente meg kell újulnia. Ez igaz a közigazgatásra is. Négyévente választást tartanak, és az új megbízottak szinte mindent meg akarnak változtatni, hogy az ujjlenyomatuk ott legyen a rendszeren. Sok könyv szól arról, hogyan lehet meggyőzni, megváltoztatni azokat, akik ellenállnak a változásnak. Erről beszéltem az ön által említett workshopon, hogy én, bár haszontalannak gondolom az ellenállás fogalmával dolgozni, elfogadom, hogy az ezen a néven ismert jelenség valós, létező dolog.
2022. 11. 16.
Az írás eredetileg a Business Next 2015-ös számának első évfolyamában jelent meg.
Szerző: Izsák Norbert
2022. 11. 29.
A beszélgetés a Rádió Bézs Coacholom című műsorában hangzott el 2016 novemberében.
Az interjút készítette: Generál Péter és Pataki Katalin.