A cikk a Vasárnapi Hírekben jelent meg 2016-ban.
Írta: Rácz I. Péter
2022. 11. 25.
A probléma forszírozása helyett a megoldás kerül a fókuszba.
Kísérlet folyik a Békés megyei nagyszénási Czabán Samu Általános Iskolában. Az ország legtöbb oktatási intézményéhez hasonlóan kiutat keresnek a pedagógusok, hogyan lehet az állandóan és újonnan jelentkező nevelési nehézségeken úrrá lenni. Milyen fegyelmezési módszerekhez folyamodjanak az osztályteremben, ha a gyermekek elkalandozó figyelme már a tudás átadását veszélyezteti; hogyan küzdjék le az iskolába érkező gyerekek szorongását; akadályozzák meg a saját vagy önhibájukon kívüli okokból évismétlésre kényszerült tanulók lemorzsolódását?
Megoldásfókuszú tréner, coach, oktató
A megoldás kulcsát a 35 éve pedagógusi pályán lévő intézményvezető a megoldásközpontú coaching bevezetésében találta meg. Závogyán Judit és a tanári kar tagjai előbb maguk vettek részt a nevelési problémák gyökereinek hosszan taglalása helyett a pozitívumokra hangsúlyt fektető és megoldásokra fókuszáló coachingtréningeken, majd megszerzett tudásukat a tantermekben a gyerekeknek (és rajtuk keresztül a szüleiknek) adták tovább, valamint a tanári értekezleteken is sikerrel gyakorolják.
„A különféle módszereket kipróbáló, folyamatosan innovatív gyakorlatokat kereső pedagógusok örömmel tapasztalták, hogy a coachingképzés a pedagógiában nagyon jól hasznosítható, érdemes elsajátítani és elterjeszteni. A megoldást fókuszba helyező úton elindulva örömmel érzékeljük, hogy mind a tantestület, mind az iskolai közösség szemlélete megváltozik, ha az együttgondolkodás és -cselekvés kerül előtérbe, lecserélve az eddigi gyakorlatot” – számol be az októberben bevezetett új módszer általános sikeréről Závogyán Judit.
2022. 12. 14.
Az írás a 24.hu oldalon jelent meg 2017. ápirilásban. Szerző: Haszon Zsófia
2022. 11. 19.
A cikk a Kölöknet Online Magazinban jelent meg 2015-ben.
Szerző: Gyarmati Katalin
2022. 11. 20.
Az írás eredetileg a HR portal-on jelent meg 2015-ben.