A cikk a WMN Magazinban jelent meg 2018-ban. Both Gabi írása a Göntér Mónikával és Bárnai Árpáddal készült interjúk nyomán.
2023. 01. 14.
Vajon miért van az, hogy olyan sokan kutyául szenvednek az iskolától és az oktatási rendszertől? Sokszor nem lehet tudni, kinek rosszabb, a pedagógusoknak vagy a gyerekeknek? Tényleg, miért nem értenek szót egymással? A megoldásfókuszú megközelítés azt ígéri a gyerekeknek és az őket tanító pedagógusoknak is, hogy sokkal több örömet lelnek majd abban, amivel az életük nagy részét töltik. Both Gabi két szakértő segítségével járt utána ennek megközelítésnek.
A mostani oktatáspolitika nem igazán kedvez az élményközpontú tanításnak. Embertelen és teljesíthetetlen elvárások vannak inkább, amitől a pedagógus feszült lesz, és persze ettől a gyerekek is befeszülnek. Ebből pedig nem születhet más, csak folyamatos stressz. A kétségbeesett pedagógus – más eszköze nem lévén – fenyegeti a gyerekeket, mert őt viszont leplezetlenül fenyegeti a rendszer. A gyerekek pedig nem értik a helyzetet, és védik magukat azzal, hogy megpróbálnak ésszerűen viselkedni a sok-sok ésszerűtlenség helyett, amit akaratlanul is rájuk kényszerít a tanár.
A megoldásfókuszú megközelítés segítségével ért el jelentős sikereket Göntér Mónika megoldásközpontú tréner az intézményvezetővel és a tantestülettel együtt a Czabán Samu iskolában.
A módszer lényege, hogy néhány pontos kérdéssel és következetes magatartással…
2023. 01. 15.
Beszélgetés Mónival a Katalizátor Pedagógusképző Központ élő műsorában. Az interjút készítette: Nagy Gábor Mápó
2022. 11. 14.
Az írás eredetileg HR Magazin Online-on jelent meg, 2013-ban.
Szerző: Pajor Mariann
2023. 01. 10.
Mely tényezők határozzák meg a coaching sikerét? A coaching egyelőre egy olyan fiatal szakterület, amelynek empirikus kutatása gyerekcipőben jár. Ebben a kérdésben a terápiák területén született metatanulmányok (áttekintő tanulmányok, amelyek az elérhető empirikus tanulmányokat összefoglalják) tudnak számunkra támpontot adni.