ÖNKÉPZÉS

coaching

Heasun Moon: Modell #1: A Dialogikus orientáció modellje

Volt egy gyönyörű (és kicsit furcsa) kutyám, Cookie, aki számos online órámon tiszteletét tette, mivel gyakorlatilag az ölemben élte az életét, míg öregségében el nem távozott az örök vadászmezőkre. Gyakran kérdezték tőlem, hogy milyen fajta, és a válaszom ilyenkor a terjengős Cavalier King Charles spániel volt. Ez a fajtaelnevezés olyan hosszú, hogy még hivatalosan is rövidítve használják: CKC. Valahányszor be kellett mutatnom Cookie-t, szórakoztatónak találtam, hogy egy ilyen apró ölebnek ilyen komoly márkaneve van. És

Tovább olvasom »
hétköznapi megoldásfókusz

A társadalmi változás megoldásfókuszú kiáltványa

Egyéni és társadalmi változás  Megoldásfókuszú szakemberekként hisszük, hogy a megoldásfókuszú megközelítés egy nagyszerű eszköz, amivel segíthetjük egymás elmozdulását afelé az élet felé, amire szemlélyesen vágyunk. Tudjuk, hogy a megoldásfókuszú megközelítés segít, hogy megküzdjünk a világgal és megfelelően működjünk benne. Néha mégis éppen a világ az, aminek változnia kellene.  Hisszük, hogy egyre többször fordul elő ez a “néha”, hiszen látjuk, milyen gyakoriak a társadalmi, politikai környezeti válságok a világban. Hisszük, hogy ezeknek a társadalmi ügyeknek nem

Tovább olvasom »
coaching

Gyerekes képzések felnőtteknek: Kids’ Skills és Brief coaching gyermekekkel és kamaszokkal

Sokan kérdezitek tőlünk (főképp Mónitól), mi a különbség a Kids’ Skills és a Brief coaching gyermekekkel és kamaszokkal (BCGy) képzéseink között. Ami nem különbség, az az, hogy mindkét képzés rövid, gyakorlatias, és olyanoknak szól, akik szeretnének gyerekkel (is) megoldásfókuszúan, a brief coaching eszközeit használva beszélgetni. egyik képzéshez sem szükséges előképzettség, és nem feltétlenül kell hozzá ismerni a megoldásfókuszú megközelítést sem – bár sok résztvevőnk érkezik valamelyik alapozó coaching képzés elvégzése után a “gyerekes” tréningjeinkre. A

Tovább olvasom »
interjú

A nagy hajtásban is kellenek a felcsillanó pillanatok – interjú Mitták Zoltánnal, a KPMG audit igazgatójával

Sorozatunkban olyan szakemberekkel beszélgetünk, akik megoldásközpontú (Solution Focused = SF) szemlélettel (is) dolgoznak. Tanáraink, képzéseink résztvevői és barátaink mesélnek arról, hogyan használják a brief coaching módszertárát a mindennapi gyakorlatban. Sorozatunk nyolcadik részében Mitták Zoltán, a KMPG audit igazgatója válaszol a kérdéseinkre.

Tovább olvasom »
coaching

Lisel – Chris Iveson esete

  Mesélek egy történetet arról, hogy hogyan látjuk az ügyfeleinket. Az első időkben, amikor elkezdtük alkalmazni a megoldásközpontú megközelítést, egy idősebb hölgy keresett meg minket. A nyolcvanas évei közepén járt, azt hiszem.

Tovább olvasom »
interjú

“Soha nem találkoztam olyannal, akinek ne esett volna jól egy kedves, elismerő szó” – interjú Agócs Andreával

Sorozatunkban megoldásfókuszú szemlélettel (is) dolgozó szakemberekkel beszélgetünk. Képzéseink résztvevői, tanáraink és barátaink, akik arról mesélnek, hogyan használják a brief coaching módszertárát a mindennapi gyakorlatban. Sorozatunk hetedik részében Agócs Andrea, a Kecskeméti Piarista Iskola mentálhigénés munkatársa, Kids’ Skills tréner, gyermekpszichodráma vezető válaszol a kérdéseinkre.

Tovább olvasom »
coaching

Lehet-e ártalmas a megoldásközpontú rövidterápia?

Gyakran megkérdezik tőlem, árthat-e a megoldásközpontú rövidterápia, és a szokásos válaszom nem: ha valami félresikerül, csak a terapeuta tűnik butának. Lehet, hogy az ügyfél nem kap segítséget, de nem sérül meg a terapeuta ügyetlensége miatt. Íme néhány azok közül a butaságok közül, amiket egy megoldásközpontú rövidterapeuta tehet, remélhetőleg anélkül, hogy bármiben kárt okozna – a hírnevén kívül. Amikor megkérdezi tőled, mik a legmerészebb vágyaid a terápiát illetően, idegesítheti, ha nem azt mondod neki, amit holnapra

Tovább olvasom »
iskola

Médiamegjelenés: Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag

A szöveg  Forbes magazin 2019 márciusi számában jelent meg. A kecskeméti Piarista Iskolában egy éve coachok dolgoznak a gyerekekkel. Az iskola vezetése így próbálja kezelni a figyelemzavart, a tanulási problémákat és az agresszív viselkedést. Már mutatkoznak az eredmények, volt, ahol mérhetően nőtt a tanulmányi átlag.

Tovább olvasom »