Médiamegjelenés: Fókuszváltás – A rövid coaching módszere

By Szabó Orsi 2011.05.28.

Az írás eredetileg a HVG Magazinban jelent meg, 2011-ben. 

Szerző: Izsák Norbert

teljesen mindegy, miért alakult ki a probléma

Milyen mélyen kell ismerni az ügyfél problémáit ahhoz, hogy segíteni tudjon a coach? – erre a kérdésre is keresi a választ egy új módszer, a rövid coaching.

Olyannyira sikeres hívószó lett mára a coaching, hogy a vállalati tréningeket szervező előadótól kezdve a vezérigazgató lelkét ápoló terapeután át a konditermes oktatóig szinte mindenkit a trendi coach névvel illetnek. Ami alapesetben olyan „személyes trénert” jelent, aki osztatlan figyelmével és mély szaktudásával segíti át egy-egy nehézségen a karrierjében elakadt, tanácstalan ügyfelét. „A tradicionális coaching általában 5-10 alkalomból áll, míg a brief, azaz rövid coaching többnyire 1–3 ülés után befejeződik” – magyarázza az egyik fő különbséget Komócsin Laura, aki a témában több szakkönyv szerzője. Ez persze nemcsak azért hasznos, mert így esetleg nem kevés pénzt spórol meg az ügyfél, hanem azért is, mert hamarabb gyűrheti le a problémáját.

Vannak, akik a coachot is olyan tanácsadónak tartják, aki elegáns öltözékben megmondja azt, amit eddig is tudott a kuncsaft, és ezért még jól meg is kopasztja. Az efféle fanyalgók meglepődnének, ha tudnák, hogy a coaching némelyik módszere komoly, sokszor iskolateremtő pszichológiai irányzatból fejlődött ki.


Tovább olvasom