A Dialogikus orientáció modellje – a (coaching)beszélgetések mikroanalízise

Az írás eredetileg a Coachszemlében jelent meg 2019-ben.

2023. 01. 24.

Vajon coacként, coachképzőként tényleg azt csináljuk, amint mondunk, hogy csinálunk? – teszi fel a kérdést Haesun Moon, kanadai beszélgetéskutató és coachképző. A válasz kereséséhez pedig a mikroanalízis módszere által ihletett elemzési rendszerét, a Dialogikus orientáció modelljét ajánlja.

A Dialogikus orientáció modelljével láthatóvá, áttekinthetővé tehetjük, a (coaching)beszélgetéseink tartalmát szerint, hogy az milyen mértékben, milyen arányban tartalmaz pozitív és negatív, valamint a jövőre és a múltra vonatkozó elemeket.

A modell tekintélyes neve ellenére valójában egy egyszerű, könnyen használható térkép, ami fordulatot hozhat abba, ahogyan világszerte coacholunk, és ahogyan coachokat vagy más beszélgetésprofikat képzünk…

Szerző: Szabó Orsi

Kapcsolódó cikkek

2022. 12. 14.

Médiamegjelenés: Hogyan működhet egy iskola fegyelmezés nélkül?

Az írás a 24.hu oldalon jelent meg 2017. ápirilásban. Szerző: Haszon Zsófia

Tovább

2022. 11. 26.

Médiamegjelenés: Megint nem írtál leckét? – Létezik más tanári megközelítés is

A cikk a HR Portalon jelent meg 2016-ban.
Szerző: Szegedi Juli

Tovább

Érdekel a megoldásfókuszú brief coaching - beszéljünk!

    Megoldásfókusz a postaládádba?