Médiamegjelenés: Bevitték a coachingot és a pozitív kommunikációt az iskolába – nőtt a tanulmányi átlag

By Császár Eszti 2019.03.06.

szöveg  Forbes magazin 2019 márciusi számában jelent meg.

A kecskeméti Piarista Iskolában egy éve coachok dolgoznak a gyerekekkel. Az iskola vezetése így próbálja kezelni a figyelemzavart, a tanulási problémákat és az agresszív viselkedést. Már mutatkoznak az eredmények, volt, ahol mérhetően nőtt a tanulmányi átlag.

Figyelemzavar, tanulási problémák, agresszív viselkedés, klikkesedés és bullying – nincs olyan iskola ma Magyarországon, mely ne találkozna ezekkel a problémákkal. A legfrissebb adatok az UNICEF szeptemberben nyilvánosságra hozott nemzetközi jelentéséből olvashatók ki: minden negyedik gyereket bántalmaztak már az iskolában – szóval, vagy tettel. Arról, hogy mi áll ezeknek a problémáknak a hátterében, vagy éppen mi lehet a megoldás, nem igazán hallunk, és tény, hogy az intézmények kezében nagyon kevés forrás és eszköz van a változtatásra.

Göntér Móni

Megoldásfókuszú tréner, coach, oktató

Úgy tűnik, a kecskeméti Piarista Iskola talált egy megoldást. A lapunknak küldött tájékoztatás szerint először néhány tanár kezdett közelebbről ismerkedni az úgynevezett brief coaching módszertanának egyik alapját jelentő, pozitív visszajelzésre épülő kommunikációval.

Göntér Mónika, a SolutionSurfers tréner-coach munkatársa az elsők között volt itthon, aki iskolai keretek közé vitte a coaching technikát. Mont mondja: “Könnyű dolgom volt a tanári kar tagjaival, hiszen a piarista szemlélet eleve magában hordoz egy úgynevezett személyes kísérést, ami ugyan más módszertannal működik, de a diákokra való extra figyelem áll a középpontjában. Úgy gondoltuk ez kiváló terep lesz arra, hogy folytassuk az iskolai coaching kiterjesztését, így tavaly megkaptuk a lehetőséget, hogy a szülők beleegyezésével 17 gyerekkel kezdjünk egyéni munkát, heti rendszerességgel…


Tovább olvasom