Médiamegjelenés: Ha jónak látják a gyerekeket, jók is lesznek – széllel szemben az élményközpontú oktatásért

By 2018.11.06.

A cikk a WMN Magazinban jelent meg 2018-ban. 

Both Gabi írása a Göntér Mónikával és Bárnai Árpáddal készült interjúk nyomán. 

Vajon miért van az, hogy olyan sokan kutyául szenvednek az iskolától és az oktatási rendszertől? Sokszor nem lehet tudni, kinek rosszabb, a pedagógusoknak vagy a gyerekeknek? Tényleg, miért nem értenek szót egymással? A megoldásfókuszú megközelítés azt ígéri a gyerekeknek és az őket tanító pedagógusoknak is, hogy sokkal több örömet lelnek majd abban, amivel az életük nagy részét töltik. Both Gabi két szakértő segítségével járt utána ennek megközelítésnek. 

Túlhajszolt pedagógusok, túlhajszolt gyerekek

A mostani oktatáspolitika nem igazán kedvez az élményközpontú tanításnak. Embertelen és teljesíthetetlen elvárások vannak inkább, amitől a pedagógus feszült lesz, és persze ettől a gyerekek is befeszülnek. Ebből pedig nem születhet más, csak folyamatos stressz. A kétségbeesett pedagógus – más eszköze nem lévén – fenyegeti a gyerekeket, mert őt viszont leplezetlenül fenyegeti a rendszer. A gyerekek pedig nem értik a helyzetet, és védik magukat azzal, hogy megpróbálnak ésszerűen viselkedni a sok-sok ésszerűtlenség helyett, amit akaratlanul is rájuk kényszerít a tanár.

Hogyan lehet ilyen körülmények között hatékonyabban fegyelmezni, és a tananyagra irányítani a figyelmet?

A megoldásfókuszú megközelítés segítségével ért el jelentős sikereket Göntér Mónika megoldásközpontú tréner az intézményvezetővel és a tantestülettel együtt a Czabán Samu iskolában.

A módszer lényege, hogy néhány pontos kérdéssel és következetes magatartással…


Tovább olvasom