Médiamegjelenés: Paradigmaváltás: ellenállás helyett együttműködés

By Szabó Orsi 2015.08.10.

Az írás eredetileg a HR portal-on jelent meg 2015-ben. 

Minden segítő és/vagy vezetői munkában álló ember ismeri az ellenállás jelenségét. Jesper H. Christiansen, a SolutionSurfers nemzetközi tréningszervezet partnere szerint “az ellenállás úgymond a fejünkben van, mert úgy döntünk, hogy ellenállásként értelmezzük azt, ami történik”. A szakember szerint nem legyőzni kell az ilyesfajta jelenséget, hanem arra törekedni, hogy minél több felelősséget adjunk át az ügyfélnek.

Nemrégiben tartott szűk körű képzést az ellenálláskezelés újfajta megközelítéséről. Mennyire népszerű az ellenállás ilyesfajta átkeretezésének a gondolata?

A megoldásközpontú coachok, trénerek, segítők körében nagyon, a hétköznapi életben azonban kevéssé. A mindennapokban igenis létezik ellenállás – méghozzá elég erősen. A szervezetekben a menedzserek figyelmének fókuszában tulajdonképpen az alkalmazottak ellenállásának a megszüntetése áll. 

SOLWorld_24_may_2019_173

Jesper H Christiansen

Brief Coach + Trainer + Facilitator = Ressource Detective

Minél globálisabb egy szervezet, annál gyorsabban kell változnia, szinte havonta, de legalábbis évente meg kell újulnia. Ez igaz a közigazgatásra is. Négyévente választást tartanak, és az új megbízottak szinte mindent meg akarnak változtatni, hogy az ujjlenyomatuk ott legyen a rendszeren. Sok könyv szól arról, hogyan lehet meggyőzni, megváltoztatni azokat, akik ellenállnak a változásnak. Erről beszéltem az ön által említett workshopon, hogy én, bár haszontalannak gondolom az ellenállás fogalmával dolgozni, elfogadom, hogy az ezen a néven ismert jelenség valós, létező dolog.


Tovább olvasom